Irkutsk & Listvyanka 07.09.02 - 09.09.02

Guesthouse in Listvyankassa

Baikal järvi

Listvyanka

Päivä 13: Irkutsk
Kolmen päivän matkasta huolimatta juna saapui Irkutskiin minuutilleen aikataulussa neljältä aamuyöllä. Katuvalalaistus oli hiukan heikohko, joten hyppäsin taksiin ja hurautin hotellille. Taksikuski yritti kusettaa oikein urakalla, mutta olin onneksi lastannut rinkan takapenkille ja pääsin häipymään hotellille päästyä. Päivä kului ympäri Irkutskia käveleskellen ja illalla joutui irroittamaan puhelimen seinästä kun huorat soitteli huoneeseen puolen tunnin välein...

Päivä 14: Irkutsk - Listvyanka
Suuntasin hotellin tarjoaman loistoaamiaisen jälkeen bussiasemalle ja hyppäsin Listvyankan autoon. Tutustuin matkalla pariin Australialaisheppuun, joiden kanssa onnistuime löytämään perillä halvan majapaikan ja suuntasimme vielä illan päälle yhdessä tutustumaan kylän yöelämään. Paikallisten kanssa tuli vedettyä vodkaa yömyöhään ja hauskaa oli... muistaakseni.

Päivä 15: Listvyanka - Ulan-Ude
Aamiaisen jälkeen kiipesimme kylän näköalatasanteelle ja vaikka kapuamisessa tulikin hiukan hiki, oli näköalat Baikalin yli komeat. Ikävä kyllä, olin ostanut illaksi junalipun Ulan Batoriin ja iltapäivällä piti hypätä Irkutsin bussiin. Sääli, sillä Baikal järvellä olisi helposti voinut viettää useammankin päivän.